יובל הלל

עיצוב דוכנים

עיצוב דוכנים גלידות - YUMMY
עיצוב דוכנים גלידות - YUMMY

נסו לדמיין לעצמכם את הפעם האחרונה שבה הסתובבתם בקניון, בשוק או ביריד גדול. שלושת המקומות האלו, כמו גם מקומות אחרים, עמוסים בדוכנים של כל מיני חברות. כל דוכן מביא איתו את הייחודיות שלו, את המוצרים שלו ואת היכולות השיווקיות שלו, ובסופו של דבר הלקוחות צריכים לבחור לאיזה דוכן מבין כולם הוא מעוניין לגשת. התחרות הזו על ליבם של הלקוחות היא תחרות קשה, וכדי לבלוט בה תצטרכו להקפיד על כמה וכמה דברים חשובים, כמו עיצוב דוכנים, שיוכלו לסייע לכם ליצור תורים ארוכים דווקא בדוכן שלכם.

עיצוב דוכנים חיצוניים – עוד אפשרויות לבלוט

כאשר אנחנו מדברים על ירידים שמתקיימים באיזורים חיצוניים, אנחנו מדברים על ירידים שבהם האפשרות לבלוט קטנה יותר באופן משמעותי, ולמה? האיזור החיצוני של היריד גם ככה מושך תשומת לב, עם כל הדברים שנמצאים מסביב. למשל, קיימים ירידים ברחבות הגדולות של הקניונים, כך שהיריד גם ככה עמוס בפרטים כמו הכבישים שמסביב, הקניון הסמוך, תנועת האנשים הגדולה וכו'.

ברגע שאנחנו מדברים על עיצוב דוכנים חיצוניים, אנחנו מדברים על עיצוב הרבה יותר דקדקני, כזה ששם לב לפרטים הכי קטנים. האופציה שלכם לבלוט בחוץ יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות עיצוב דוכנים שישים דגש על נראות הדוכן ועל משיכת תשומת הלב שלו, על אף כל המתרחש מסביב. למשל, עיצוב דוכנים חיצוניים יכול לבוא לידי ביטוי על ידי הצבת פרגולה מעל הדוכן, דבר שיתפוס ללקוחות את העין באופן טבעי וימשוך אותם אל הדוכן.

תוכן עניינים

עוד רעיונות לעיצוב דוכנים חיצונים

עיצוב דוכנים חיצוניים יכול גם לבוא לידי ביטוי בהצבת פינת תצוגה קטנה שבה תוכלו להציג את כל הפריטים שלכם שמוצעים למכירה. הרבה פעמים הנגישות לפינת התצוגה תמשוך את תשומת הלב של הלקוחות, ומהתבוננות בה הם יוכלו לגשת ישירות לדוכן לשם רכישת המוצרים.

עיצוב דוכנים שנמצאים בתוך מבנה – תחרות לא פחות קשה

גם עיצוב דוכנים שממוקמים בתוך מבנים הוא עיצוב מאתגר, שכן גם כאן יש אין ספור פיתויים וגירויים מסביב. כאן גם קיים אתגר נוסף – אתגר התאורה, שכן באיזורים פנימיים התאורה בדרך כלל תהיה אחידה, ולכן משחק תאורה שימשוך את תשומת לבם של העוברים והשבים הוא בדרך כלל משחק בלתי אפשרי.

לכן, עיצוב דוכנים מסוג כזה צריך לשים דגש על דברים אחרים, שיוכלו להתמודד עם כל האתגרים ובכל אופן להצליח לשבות את לבם של הלקוחות. עיצוב דוכנים מסוג זה צריך לנצל את המרחב בצורה מקסימלית, ולשים דגש חזק על מיקומי האלמנטים והמוצרים השונים, כמו גם על משחקי הצבעים של המותג.

עיצוב דוכנים: אסתטי יותר – מזמין יותר

עיצוב דוכנים מקצועי שם דגש על אסתטיות. ככל שהדוכן יהיה מעוצב אסתטית יותר, ככה הסיכוי שהלקוחות יגשו אליו ויקנו ממנו הולך וגדל. חשבו על זה: דוכן שנראה מבולגן הוא דוכן שאף אחד לא ירצה לגשת אליו, משום שהוא משדר תחושות של חוסר מקצועיות. לעומת זאת, דוכן שמקפיד על ניקיון, אסתטיקה ונגישות, הוא דוכן שלא רק יהיה נחמד לגשת ולשאול אותו "סליחה, איפה יש כאן מקדונלדס?", אלא דוכן שימכור את המוצרים שלו בצורה הרבה יותר מהירה.

עיצוב דוכנים באופן עצמאי מול עיצוב דוכנים באופן מקצועי

ברגע שאתם מבצעים עיצוד דוכנים בעצמכם, אתם לא בהכרח יכולים לקחת בחשבון את כל מה שעין מקצועית יכולה לחשוב עליו. לעומת זאת, עיצוב דוכנים באמצעות איש מקצוע יחשוב על כל הפרטים הקטנים – החל מהצבעים והחומרים ועד המיקום של המוצרים על גבי הדוכן. על ידי עיצוב דוכנים בעזרת איש מקצוע אתם מבטיחים לעצמכם תוצאות מדהימות, שיתורגמו להכנסות גבוהות יותר בפועל. 

עיצוב פנים נכון ינצל את שטח הדוכן במלואו

עיצוב דוכנים הוא הליך אשר טומן בחובו אתגר גדול אשר ייעודו לנצל בצורה חכמה שטח מצומצם ולהפוך אותו למקום מרשים ומזמין.
עיצוב דוכני מכירה אשר ממוקמים בשטח מסוים כמו קניון או מרכז מסחרי, מצריך תכנון מקדים אותו בעלי השטח יצטרכו לאשר. 

ההגדרה הראשונית כוללת את מידות השטח, הגדרת האלמנטים השונים אשר יהוו חלק מאותו הדוכן ומיקומם – כמובן, שיש צורך להתחשב בדוכנים או החנויות הסמוכות ולהשאיר להם מרחב וכמובן, להקפיד שהדוכן לא יתנשא לגובה רב מדי בכדי לא להסתיר. רק לאחר שיתקבל אישור על הקמת הדוכן, אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לבנות וליצור את הדוכן.

דגשים חשובים על עיצוב דוכנים  

בעיצוב דוכנים ישנם מספר פרמטרים שחשוב לשים עליהם דגש על מנת להשיג תוצאה משביעת רצון – כשהמטרה היא ליצור דוכן מרשים ובולט מחד, אך תואם את המיתוג שלו ואת סוג המוצרים שהוא מוכר מאידך, בין הפרמטרים עליהם חשוב לשים דגש בהליך עיצוב דוכנים:

  • בחירת חומרים – רוב דוכני המכירות עשויים מעץ מכיוון שמדובר בחומר גמיש מהבחינה העיצובית, יציב ועמיד ומעבר לכך עלותו היא יחסית נמוכה. יחד עם זאת, מי שמקצה למטרה תקציב גבוה יותר ומעוניין ליצור דוכן מושקע וייחודי, יוכל גם לבחור חומרים אחרים לאותה מטרה.  
  • קונספט – חשוב להקפיד שעיצוב הדוכן יהיה תואם הן למוצרים הנמכרים בו והן לקהל היעד של אותם המוצרים. יצירתיות, מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא יהיו כמובן מבורכים בהליך של עיצוב דוכנים – כשהמטרה תהיה ליצור דוכן אשר יבלוט על פני דוכני מכירה אחרים אשר ממוקמים ברדיוס שלו.
  • בחירת צבעים – גם אם הדוכן ממוקם בקניון יוקרתי ואלגנטי, אין שום סיבה שהצבעים שלו לא יהיו צבעוניים ובולטים – כמובן, כל עוד עיצוב זה תואם לקונספט ולסוג המוצרים אשר נמכרים באותו הדוכן.
  • תקציב – בעיצוב דוכנים כמו בעיצוב פנים ככלל, לגובה התקציב יש חשיבות והשפעה רבה על התוצאה – התקציב ישפיע על בחירת החומרים ועל בחירת האלמנטים השונים אשר יהוו חלק מאותו הדוכן. קיימת חשיבות גבוהה לתכנן בקפידה את התקציב עוד בטרם ניגשים לעבודת העיצוב בפועל.

     

    תועלות ומגבלות

    עיצוב חכם של דוכני מכירות אמור לקחת בחשבון הן את המגבלות – בכל זאת, הדוכן ממוקם בקניון או בשטח מסחרי ורוב המקרים גם בסמוך לדוכנים – דבר אשר טומן בחובו מגבלות רבות ומצריך התחשבות. יחד עם זאת, בהליך עיצוב דוכנים אין גבול מוגדר לרמת היצירתיות והמקוריות אשר תבוא לידי ביטוי בבחירת הצבעים, מתקני התצוגה ובאופן הסידור של המוצרים – וכאמור, כאן החוכמה היא למקסם את התועלות על אף המגבלות. כל אחד מאתנו נתקל מדי פעם בפעם בדוכני מכירות אשר משכו את תשומת לבו ולאו דווקא בגלל המוצרים שהם הציעו אלא בגלל עיצוב שונה, חדשני ומקורי ולשם בדיוק צריך לחתור, לעיצוב מקורי וייחודי.

    התחרות היא גדולה – ואתם רוצים להיות המנצחים בה

    בסופו של דבר, עיצוב דוכנים בא במטרה אחת ברורה: להפוך את הדוכן שלכם לדוכן שאליו ניגשים הכי הרבה לקוחות. כמובן שהמוצר שלכם בעצמו הוא לא פחות חשוב מהעיצוב, אבל לעיצוב דוכנים יש חלק חשוב במפגש הראשוני עם הלקוח, והאפשרות ללכוד את העין שלו על פני יתר הדוכנים שנמצאים בסביבה.

    בגלל שאתם רוצים לשים דגש חזק על הייחודיות שלכם, עיצוב דוכנים על ידי איש מקצוע הוא דבר סופר קריטי בעניין הזה. בהצלחה!

פרוייקטים לדוגמא של עיצוב דוכנים

יש שאלה שמסקרנת אותך?

אשמח שנשב על כוס קפה ☕ ואענה לך על הכל.
פגישת הייעוץ ללא תשלום.

יובל הלל - מעצב פנים מוכשר

כתבות על עיצוב דוכנים

7 1

בחירת תאורה

בחירת תאורה כוחה של תאורה הוא עצום ושימוש נכון בתאורה יכול לעשות נפלאות בפרוייקט שלכם. בתחילה נדבר על הפנס החשוב ביותר: השמש. לתאורה טבעית יש

קרא עוד »

שאלות נפוצות

עיצוב דוכני מכירה אשר ממוקמים בשטח מסוים כמו קניון או מרכז מסחרי, מצריך תכנון מקדים אותו בעלי השטח יצטרכו לאשר.

התהליך מתחיל בהבנת הלקוח, הגדרת הצרכים, הרצונות וסגנון העיצוב שלו. במהלך הפגישה נבין איך למקסם את הפונקציונליות של החלל בהתאם לצורך. אחרי הפגישה תתבצע תוכנית עבודה והדמיות לפי הצורך.  

בהחלט! אני מלווה את הלקוח מהשלב הרעיוני עד סוף הביצוע וגם אחרי.

במשך השנים ולאורך פרוייקטים רבים שליוויתי, אספתי אנשי מקצוע בכל התחומים שאני מאוד מעריך וסומך על העבודה שלהם.

הכל מתחיל במחקר, אני לומד את העסק ובונה לו סיפור עיצובי ייחודי אשר יהיה סימן ההיכר שלו.

לאחר גיבוש הקונספט העיצובי אנו ממשיכים לשלב התכנון והביצוע, אשר כולל סט תוכנית, הדמיה תלת מימדית, ליווי צמוד ופיקוח עליון.

צור קשר

שירותי עיצוב פנים מסחרי

שירותי עיצוב פנים פרטי

הרשמו לניוזלטר

קליק לשיחת ייעוץ! דילוג לתוכן